در بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ (سال‌روز تولد مهتاب میرزائی) جایزه‌های مهتاب میرزائی، شانزدهمین دوره، اهدا شد. جمع کوچکی از همکاران نگاه‌نو (اعضای هیئت مشاوران) حاضر بودند. زحمت تهیة عکس‌ها را خانم سارا کربلایی تقبل کردند.

 سه نفر از همکاران نگاه‌نو نیز حضور داشتند که لوح تقدیر، و جایزه‌ها را دریافت کردند. آقای وازریک درساهاکیان که در خارج از ایران زندگی می‌کنند در مراسم حاضر نبودند. لوح تقدیر و جایزه‌های ایشان را آقای دکتر آبتین گل‌کار دریافت کردند تا به ایشان برسانند. خانم پگاه پزشکی در جلسه حضور پیدا نکردند و نماینده‌ای نیز نفرستادند.

 

 

امسال هم  جایزة‌ مهتاب میرزائی، به دلیل شیوع بیماری کویدـ 19 و ضرورت فاصله‌گیری از یکدیگر، در بعدازظهر هجدهم آبان 1400، در دفتر نگاه‌نو،‌ و خیلی جمع‌وجور برگزار شد. در شب تولد مهتاب.

پانزدهمین سال و پانزدهمین باری بود که این مراسم برگزار شد. شرح ماجرا را در کتاب نگاه‌نو، سی سال در جست‌وجوی حقیقت و آزادی (1400) بخوانید.

اعضای هیئت مشاوران نگاه‌نو حاضر بودند و دو نفر از همکاران نگاه‌نو که جایزه‌ها نصیب‌شان شده بود و یک میهمان: بایزید مردوخی و عکاسی که در چنین مواردی یاری‌مان می‌کند: سارا کربلایی. برای آقای بهرام فرهنگ سفر از اصفهان به تهران ممکن نشد، و آقای سپنتا حامدی‌نژاد هم بدون این‌که اطلاع بدهند در جلسه حاضر نشدند. برای دقایقی هم میهمانی از راه دور داشتیم که مهتاب را از شش سالگی می‌شناخت و همواره به او محبت می‌کرد. مهتاب هم او را بسیار دوست می‌داشت: احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده، که چند شعر هم برای مهتاب و به یاد او سرود. خانواده‌های احمدی و میرزائی هجده سال در کنار یکدیگر زندگی کردند، در همسایگی زنده‌یاد بدرالزمان قریب، زنده‌یاد ایران درودی، حسن خسروجردی، و کامران شیردل. احمدی از راه دور ابراز محبت کرد، از مهتاب یاد کرد.

خوانندگان نگاه‌نو در میان آثاری که در سال 1399 در شماره‌های 125، 126، 127 و 128 نگاه‌نو منتشر شده بود،‌ آثار زیر را شایستة دریافت جایزة ‌مهتاب میرزائی (پانزدهمین دوره) تشخیص دادند:

 

مراسم اهدای جایزة مهتاب (سیزدهمین دوره) در روز 20 تیرماه 1398 برگزار خواهد شد.